Facebook dobrý i nedobrý

Vypadalo to jako docela dobrý nápad. Že se zřídí web, na kterém by se mohli setkávat přátelé, kteří spolu chtějí být, ale být spolu nemůžou. Aby spolu mohli komunikovat, aby si mohli posílat obrázky, přání a kdo ví, co všechno ještě.
Skvělý nápad. Jenže jak už tomu tak bývá, nějak se to stejně jako v mnoha jiných situacích provázejících lidské žití zvrtlo. A tak máme Facebook, který je tím zmíněným, ovšem zároveň i není. Kamarádi se tu mohou sice setkávat a sdílet své slasti i strasti, ale na to se nabalilo kdeco dalšího, co už ani zdaleka tak hezké nejednou není.
chytrý mobilní telefon
Jenom tak namátkou:
–          Je tu spousta reklamy, která by do vztahů mezi přáteli zasahovat neměla. Ale o peníze jde až v první řadě, tyto nikomu nesmrdí, takže je to tu nejednou přímo zavaleno klidně i těmi největšími zhůvěřilostmi. A člověk se jim neubrání, nanejvýš může trochu ovlivnit jejich skladbu, a to je ještě otázkou, jestli opravdu a nakolik. Když tu lze třeba zablokovat reklamy na alkohol, ale tyto vesele chodí dál, jen s nealkoholickým názvem.
–          Je tu možnost nalézt své přátele, ale nejednou i jen rádoby přátele, které člověk ani nezná, ovšem může si z nich udělat blízké osoby pouhým kliknutím. Ovšem co je to za přátele? Někdy se z toho sice přátelství vyvinout může, ale většinou jsou si tihle lidé lhostejní a jde jim jen o větší číslo v kolonce. A nejednou se mezi takové rádoby přátele vetřou i ti, kdo dokáží tohoto statusu zneužít a použít osobní údaje někoho jiného k nekalým praktikám. Nebo jinak obtěžovat.
mobilní telefon a kostky
–          Facebook je rovněž dost ovlivněný cenzurou. Jistě, leckdy tato není na škodu, jenže přece – co je to za vztah mezi přáteli, když se jim do toho někdo třetí plete a rozhoduje, o čem se smí bavit a co sdílet a co ne? A co to je za zprostředkování kontaktu mezi přáteli, když lze kohokoliv z nich za něco údajně nesprávného zablokovat? Když může třetí strana bránit vztahům dvou lidí, kteří si chtějí sdělit to, co jim vyhovuje?
A těch vad má Facebook víc. Takže ho někdo může mít rád a někdo ne. A každý pro svůj názor zdůvodnění nalezne.


Jak bude reklama vypadat?
-
Kup si reklamu pod tímto článkem jen za 50 Kč
Zobrazit formulář pro nákup